hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| 50درصد کتب مذهبی در قم منتشر می شود

قم| 50درصد کتب مذهبی در قم منتشر می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به ظرفیت این استان در چاپ کتاب‌های مذهبی کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد از کتب مذهبی کشور دراستان قم به چاپ می رسد.
به گزارش رویداد ایران،سید موسی حسینی کاشانی در هشتمین جشنواره صنعت چاپ قم درتالار مرکزی شهر بیان کرد: بیش از ۳ هزار نفر در قم در زمینه چاپ فعالیت می‌کنند، و سالانه شاهد بیش از ۱۰ میلیون تیراژ کتاب دراین استان هستیم.
وی ظرفیت قم در چاپ کتاب‌های مذهبی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از کتب مذهبی دراستان قم چاپ می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: بیش از ۲۷۰ دستگاه با ظرفیت یکهزار ورق در صنعت چاپ فعال است که نشان از توان بالای قم در این عرصه می‌باشد.
وی  تصریح کرد: صنعت چاپ قم ظرفیت بزرگی برای حرکت در مسیر ترقی و پیشرفت‌های مورد انتظار را دارد.
حسینی کاشانی ادامه داد: در صورتی که از این صنعت درقم حمایت لازم صورت گیرد، آورده و ارزش افزوده قابل توجهی را برای استان به بار خواهد آورد.
وی بیان کرد: قم جایگاه ویژه‌ای در صنعت چاپ دارد اما استان‌های دیگر برای گرفتن جایگاه قم تلاش‌های مجدانه‌ای آغاز کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:‌ این استان درحمایت از صنعت چاپ، همچنان در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد.
وی ادامه داد: برای تثبیت جایگاه قم درصنعت چاپ باید حمایت‌های بیشتری از این صنعت صورت گیرد.
حسینی کاشانی عنوان کرد: در مسیر حمایت از بخش چاپ بخشی از اراضی صنعتی استان دراختیار اتحادیه چاپخانه داران قم قرار خواهد گرفت.
وی گفت: برای تبدیل قزوین به پایتخت خوشنویسی ایران، مسئولان این استان تلاش و پیگیری های مستمری به خرج داده و در نهایت موفق شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: تبدیل شدن قزوین به پایتخت خوشنویسی، ارزش افزوده و آورده قابل توجهی برای این استان به بار آورده در حالی که تعداد خوشنویسان برجسته بخش ثلث قمی دراین عرصه بیشتر از قزوین است.
وی اضافه کرد: تثبیت جایگاه قم در هنر خوشنویسی در بخش ثلث و نستعلیق به صورت جدی دردستورالعمل‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته‌است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد